SIX Group AG

SIX Group is a financial service provider that operates the infrastructure of Switzerland's financial center. SIX develops and maintains securities trading and post-trading platforms provides financial information and sells cashless payment systems. SIX operates worldwide and is headquartered in Zürich.

SIX Group AG Zürich, Switzerland
16/04/2019
Full time
As member of the Business Analysis department within the Strategic Transformation organization, you will review data provider and stock exchange notices, analyze and document requirements to ensure the needs of stakeholders are met within product and project parameters. You ideally have experience with working in stakeholder/matrix-style management environment. Familiarity with stock exchange data feeds terminology is preferred but not obligatory but you must demonstrate an ability to work effectively within a global team as well as independently to proactively identify and resolve problems. Main duties Support the correct and consistent integration of financial data from multiple sources into our feed and display products; including real-time, intraday and end of day delivery of market and reference data Analyze the impact of required changes for our central host database as well as for client products and define the necessary adjustments for respective data structures and rule sets in order to meet client needs Identify business needs, analyze and conceptualize them, in order to allow better informed business decisions and to provide strong guidance for software development Execute user acceptance testing as well as the preparation of client information on changes Assist project management during project planning and delivery phase Your profile Bachelor's or higher education degree in Finance, Economics or Computer Science At least 2 years of working experience in financial services and as a business analyst, and a  robust knowledge of financial markets and securities instruments Knowledge of object-oriented / other programing language and familiarity with various file formats (e.g. UTF, ANSO) and file structures (e.g. XML, JSON) is a great plus Experience with agile development projects Analytical, technical, problem solving, and communication skills are a key strength Excellent written and verbal communication skills in English and German. French is a plus If you have any questions, please call Valeria Schmid +41 58 399 80 17. We only accept online direct applications.Valeria Schmid Human Resources +41 58 399 80 17 We strive for a diverse workforce and welcome all applicants regardless of personal background.
SIX Group AG Zürich, Switzerland
05/04/2019
Full time
Möchten Sie in die faszinierende Welt der Finanzinstrumente eintauchen und Ihr profundes Wertschriftenwissen täglich einsetzen und vertiefen? Wenn ja, dann sind sie bei uns richtig! Sie bearbeiten in einem Team von Fachspezialisten vielschichtige Anforderungen rund um das Thema Wertschriften-Referenzdaten mit dem Ziel, unseren Kunden hochwertige Dienstleistungen anzubieten. Sie bearbeiten bankfachliche, regulatorische und steuerliche Themen aus der Welt der Wertschriften-Referenzdaten, analysieren die Anforderungen und beschreiben Lösungen in enger Zusammenarbeit mit dem Produkte-Management sowie internen und externen Schnittstellen. Die von Ihnen spezifizierten Dienstleistungen werden schlussendlich als Teil eines unserer Produkte an eine breite internationale Kundschaft ausgeliefert. Ihre Aufgaben Analyse und konzeptionelle Erarbeitung von fachlich breit gefächerten Anforderungen aus dem gesamten Umfeld der Stammdaten, Ereignis- und Handelsinformationen von Finanzinstrumenten und deren zugrundeliegenden Institutionen Fachliche Spezifikation von erforderlichen Erweiterungen bzw. Änderungen in der zentralen Datenbank sowie Beschreibung von strukturellen Anforderungen Beschreibung von Regeln und komplexen Regelwerken zur Bestimmung von regulatorisch relevanten Klassifizierungen Aktive Mitarbeit und Mitwirkung im Rahmen von Testprozessen und Kundeninformationen Themenbezogene Teilnahme an Arbeitsgruppen sowie Fachgremien Ihr Profil Hochschulabschluss oder gleichwertige Aus- und Weiterbdilung in Betriebswirtschaft, Finanzwesen oder Wirtschaftsinformatik 4-6 Jahre Berufserfahrung in der Business Analyse im Wertschriften- und Finanzdienstleistungsumfeld, idealerweise im konzeptionellen Bereich als Business Analyst Profundes und sehr breit abgestütztes Wertschriftenwissen sowie ausgeprägte konzeptionelle und analytische Fähigkeiten Proaktiver, initiativer und kommunikativer Teamplayer, der mit einer exakten und präzisen Arbeitsweise sowie Durchsetzungsvermögen überzeugt Erfahrung im Informatikumfeld sowie mit agilen Arbeitsweisen (SAFe) von Vorteil Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse Bei Fragen steht Ihnen Valeria Schmid unter der Nummer +41 58 399 80 17 zur Verfügung. Für diese Vakanz werden ausschliesslich Direktbewerbungen berücksichtigt.Valeria Schmid Human Resources +41 58 399 80 17 Diversität ist uns wichtig, daher freuen wir uns über Bewerbungen unabhängig vom persönlichen Hintergrund.